سفارش تبلیغ
صبا ویژن






جوان ایرانی

 بسیج در اذهان

اگر دفاع برهمه واجب شد..، مقدمات دفاع هم باید عمل شود... اینطور نیست که واجب باشد بر ما که دفاع کنیم ولی ندانیم که چطور دفاع کنیم.

ارتش بیست میلیونی فرمول دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی است.

امام خمینی(رحمه الله علیه)

 

گاهی میشود که از خود می پرسیم چرا باید بسیجی بود اصلا باید بود یا نباید بود. آنقدر درس و کار داریم که فرصت وقت گذرانی و گپ و گفتگو در پایگاه را نداریم.

خب این مخالفت و این جبهه ای که در  مقابل بسیج ایجاد شده از یک تفکر و ذهنیت سرچشمه می گیرد که منشأ آن به دو جهت است:

اول) از آنجا که همواره دشمنان ما از بیداری و آمادگی نسل جوان ما واهمه داشته اند و همواره از این حضور و هوشیاری ضربه و سیلی خورده اند لذا همواره بر آن بودند تا این آگاهی را از جامعه جوان مسلمان بگیرند لذا همواره برای این قشر برنامه ریزی کرده اند در نتیجه همواره برای مراکز مرتبط با جوانان از جمله دانشگاه ها مساجد و بالاخص پایگاه های بسیج و واژه های "بسیج" و "بسیجی"در حال طرح نقشه ای جدید بودند لذا بدین خاطرست که رهبری فرمودند:
اردوگاه دشمن برای 100 سال ، 200 سال آینده برنامه دارد پس ما هم باید برنامه بلند مدت داشته باشیم.  

دوم )دلیل مدیریت و عملکرد نامناسب مدیران این مجموعه ها بوده که موجب ذهنیتی دور از واقع از شأن و شخصیت یک بسیجی واقعی پدید آورده.
بسیج جامعه ای است از جوانان جامعه ای از شور و نشاط. منبعی از انرژی که در یک جا ذخیره شده و باید این را درست جهت دهی کرد و این وظیفه خطیر برعهده مدیر این مجموعه هاست به گونه ای که اگر ذره ای احساسی و بدون علم عمل کنند نتایجی بدست می آید که اکنون موجی می شود علیه خود بسیج. همانطور که این روزها آنچه مقابل بسیج و بسیجی قد علم کرده همان عملکرد گذشته آن است.

 

سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که برای اصلاح این ذهنیت و این فضا چه اقدامی باید کرد و چگونه باید روح بسیج را دوباره به جوانان و بسیجیان بازگرداند؟
چطور باید به کمک بسیج آمد؟

انشالله و بیاری خداوند در ادامه باهم بیشتر بحث خواهیم کرد.

ایاک نعبد و ایاک نستعین
فانصرنا... یا ارحم الراحمین


نوشته شده در جمعه 89/12/13ساعت 4:43 عصر توسط سالار نظرات ( ) |

جوان ایرانی
Design By : Yasi Theme