سفارش تبلیغ
صبا ویژن






جوان ایرانی

بار دیگر به نام هدایتگر مهربان

   

پس از این مدت که در گیر و دار درس و امتحان و تحقیق و پژوهش و اختراع و اکتشاف و تولید علم بودم آفرینو نشد که باز توفیق هم جواری با شما جوانان ایرانی رو داشته باشم ،برگشتم تا دوباره این کلبه را مهیا و آماده پذیرایی از شما کنم.

قبل از شروع دوباره و با تأخیر  سخنی کوتاه داشتم
(البته روی سخنم با دوستی است که در یک پیام خصوصی مرا به تفکر بیشتر دعوت کرده بود.):

 

مقدمه 1:

  انسان هرکه باشد انسان است و دارای کرامت.(لقد کرمنا بنی آدم)

          آنچه انسان بیش از حیوان دارد عقل و قوه اختیار اوست. پس کرامت انسان بجهت تعقل،تفکر و اختیار اوست.

(توضیح: کرامت از جمله نعمات الهی بوده و شامل حکم لان شکرتم لازیدنکم ... گردیده. از آنجا که اگر قوه عقل و اختیار در راستای فرمان الهی بکار گرفته شود سبب افزایش کرامت انسان گشته و در مقابل اگر در مقابل فرمان الهی و در مسیر پیروی از شیطان قرار بگیرد،این کرامت از او گرفته شده، پس دیگر تفاوتی با حیوان ندارد    کمثل الحمار... ، کمثل الکلب...، کمثل العنکبوت ...)

  

 

 

مقدمه2

فضای اینترنت و سایبر ، دنیایی است مجازی و درواقع تمامی ارتباطات و خدمات در آن بمثابه یک دنیای واقعی صورت می پذیرد.        

وبلاگ ها در بستر اینترنت عموما ،حکم خانه های این دنیای مجازی را دارند و شخصی هستند. در واقع باورها و عقاید نویسنده، اهالی این خانه ها هستند.

از آنجا که خانه از آن جهت بنا می شود که از اهالی درونش محافظت کند. وبلاگ  نیز مکانیست جهت حفاظت از عقاید و باورهای نویسنده خود و تا آنجا که خلاف دین نبوده و به مصلحت جامعه ضربه نزند ، باید به آنها احترام گذشت و حتی اگر زمانی خلاف دین و مصلحت شناخته شدند حق توهین به آن برای هیچ کس جایز نیست و عرفا در هیچ جای دنیا و در هیچ فطرتی پسندیده نیست و می بایست با استدلال و منطق تنها مسیر تفکر و تصمیم گیری را روشن کرد و در واقع بستر احیای کرامت را در وجود شخص ایجاد کرد.

 

 نتیجه گیری:

نوشته های افراد در وبلاگ هایشان همه محترمند ما بعنوان یک میهمان اجازه توهین به اهالی خانه را نداریم ولی از روی خیرخواهی می توانیم با استدلال و بیان ادله (فقط بیان ادله) انتقاد خود را بیان کنیم و از طرف مقابل انتظار تجدید نظر داشته باشیم و همچنین در ادامه فضای دفاع و پاسخ را به طرف مقابل بدهیم و تحمل شنیدن نظرات مقابل را داشته باشیم. 

والله یهدی من یشا الی صراط المستقیم

                                                          خداوندا ما را هدایت یافتگان قرار بده!

 

 


نوشته شده در یکشنبه 89/11/3ساعت 3:58 عصر توسط سالار نظرات ( ) |

جوان ایرانی
Design By : Yasi Theme